2 Ekim 2010 Cumartesi

SARMA VE KURU BİBER PATLICAN DOLMASI

 Sevgili arkadaşlarım, Anadolu yakasında akraba ziyaretinden sayfamla ilgilenemedim güzel yorumlarınız için çok teşekür ederim...bildiğimiz zeytinyağlı  sarma ve dolmanın malzemeleri:yaprak,kuru dolmalık biber ve patlıcan,kurusoğan,b,ber ve domates saçası,tuz,nane,maydanoz sarımısak,limon dilimleri baharat zeytinyağı,pirinç arzuya göre ince bulgur ilavesi...
Hazırlık aşaması: küp doğradığım kurusoğanları  ve sarmısağı yagda pembeleşinceye kadar kavurdum yıkanmış pirinçleride ekleyip kavurmaya devam edip sıası ile biber ve domates salçasıile devam edip nanesini tuzu baharatı ekleyip ocaktan indirdikten sonra maydanozu ekleyip soğuduktan sonra samaları saıp aralarına limon dilimleri  scak su ile pişirdim limon dilimleri lezzetini artırıyor..kuru patlıcan vebiberleri haşlayıp içlerini doldurp tencereye dizdim salçalı sos ile pişti bu aşamada arzuya bağlı( limon tuzu) ekleyip sıcak su ile pişti afiyetolsun...ayfersultan

3 yorum:

özlem dedi ki...

s.a en sevdiğim yemek. bayılırım sarmaya kuru domlaya. ellerine sağlık. bende uzun zamandır görüşemeyince merak ettim. çok şükür ki sağlıkla ilgili bir problemin yokmuş .hayırlı akşamlar.

Hayatcemresi dedi ki...

Ablacığım hayırlı geceler,bende zeytinyağlı sarma ve dolayı çok severim,ama kurularla hiç denemedim,ellerin dert görmesin,
sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık dolmanın her türlüsüne bayılırım.
Afiyet olsun...
Sevgilerimle A.E.O