28 Aralık 2009 Pazartesi

ISPANAKLI,YUMURTALI BULGUR KÖFTESİ












Ispanak faydalı bir sebze olmasına rağmen erkekler bizimle aynı fikirde değil..e bende değişik versiyonlarda yemelerini için değişik lezzetle sunuyorum..bu yemek anında bitti çok sevdiler börekten sonra ikinci yemek oldu onlar için gelelim tarifine..
Malzemeler:ıspanak sap kısmı,kuru sağan,yumurta,domates ve biber salçası, biraz kıyma tuz,karabiber..yemeklik doğradığımız kuru soğanı mısır yağında pembeleşinceye kadar kavurulur biber domates salçası ile karabiber tuzu ekleyip bir iki karşımdan sonra içine yumurta kırıp pişmesi ile önceden ayıklanıp yıkanmış ve doğranmış ıspanak saplarını ekleyıip biraz daha karıştırıp işlem tamamlanır ince bulgur su ve tuz biraz irmik veya çekimiş yarma ile küçük köfteler yapılır... kaynamakta olan tenceredeki tuzlu suda haşlayıp süzüp ispanaklı karışıma eklenir..bu şekilde biraz daha soteleyip yemek pişmiştir..tavsiye ederim ıspanak bu şekilde çok sevdiler ıspanak yemeyenler.afiyet olsun..ayfer sultan









7 yorum:

nurgülün dünyası dedi ki...

S.A Arkadaşım tarifin değişik hoş bir lezzet gibi geldi bana mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık Dua ile kal

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

as.Arkadaşım tavsiye ederim,gerçekten nefis bir yemek oldu afiyet olsun..

gümüşlerin hobi dünyası dedi ki...

bulgur köftesine bayılırım.ıspanaklı çok farklı olmuş,çok da güzel görünüyo.eline sağlık

Aşure de muhteşem olmuş.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elrine sağlık ıspanaklı ilk defa görüyorum ...

Şengülce dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım ıspanak nerde ben orada yemekteyim böyle hiç yapmamıştım deniycem sevgiler..

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

ellerin dert görmesin sen yaparsın da güzel olmazmı Rabbimden dilerim hayır huzur ve sağlık dolu bir ömür seninle ve sevdiklerinle olur selamlar

Hazanyagmuru dedi ki...

s.a ellerine sağlık canım değişik bir tarif denemekte fayda var ayrıca duaların için ALLAH ebeden razı olsun benim vefalı can dostum çok teşekkür ederim sevgiler