9 Ekim 2009 Cuma

ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE

22 Şubat 2009 Pazar


ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE

Malzemeler:2 su bardağı ince bulgur,yarım su bardağı çekilmiş yarma sumak,salça,ıspanak,tuz,biber,nane.

Yapılışı:bulguru ve yarmayı ılık su ile yumuşatıp içine tuz nane biber ile yoğurulur.küçük misket büyüklüğünde yuvarlayıp önceden kaynayan suya atıp pişirilir.diger tarafta temizlendiğine emin olduktan sonra ıspanakları doğrayıp yağla soteleyip salça ilave ederek pişen köftelerin içine boşaltıp tuz pul biber limon tuzu veya limon ekleyip pişirilir ıspanaklar yumuşayınca yemek hazır demektir.serviste üzerine sumak dökülür.afiyetle yenir.

Bu yemeği kimse yemiyor diye yapmıyordum. taki geçenlerde yeğenimlere gitmiştik yeğenim işten gelmişti oğluma berber yemek yiyelim eşi ekşili ıspanaklı köfte olduğunu yemesi için ısrar edince yemeğe kalktılar ben merakla bekliyorum ne diyecek diye neyse yanım gelip yemek çok güzel olmuş tşk.etti gelinimize bende heyecanla ertesi günü ıspanak alıp pişirdim oğlum ne bu hani sen ıspanaklı ekşili köfteyi beğenmiştinya onu pişirdim.anne ya ben moral olsun diye söyledim kız çalışıyor ona moral olsun demek istemiştim.ne demek şimdi bunu yemiyecekmisiniz dedim baba,oğul ı ıh yemeyiz dediler beni düşünün onca emekle yap netice ı ıh yiyeceklerini düşünerek fazla yapmıştım..tek başıma yemek zorunda kaldım..netice olarak bizim evde bir daha ıspanaklı ekşili köfte pişmiyecek...

Hiç yorum yok: