10 Ekim 2009 Cumartesi

08 Nisan 2009 Çarşamba


HAZIR YUFKADAN BOŞNAK BÖREĞİ











MALZEMELER:1 Yumurta,1 kurusoğan,3 patates rendesi iri tarafından kıyma biraz salça tuz,karabiber,isot.soğanı yağda soteleyip kıyma ile tekrar soteleyip patatesleri ilave edip tekrar karıştıarak pişmesine yakın salça ile kavurma işlemine devam edilir tuz ve biberleride ekleyip kavurma işlemi bitmiştir.. mısıryağına su ilave edip fırça yardımı ile her tarafını ıslatıp malzemeyi ortasına resimdeki şekilde ki gibi yerleştirip yufkayı ikiye katlayıp sıkıca sarılır sarma işlemi bitince tepsiye düz şekilde ikiye kesip yerleştirp yağlı sudan fırça ile sürüp biraz bekledikten sonra yumurta sürüp ısıtılan fırında pişer vede afiyetle yersin Asude Zeynep sabahın köründe tlf.kaldırıp annane bana böreğin tarifini verirmisin demesi ile tek gözle yazdım uykulu vaziyetde birde tlf tarif istemesi varya ilk 1 sınıf öğr.cisi olur kendileri canım,ben sayfama yazayım böle saatlerce tarif yazılmaz ordan okuyup uygulayıp annenle afiyetle yersin tammamı pek ikna olmadı ben şimdi istiyorum annesiyle konuşurken ağlama sesler geliyordu geçenlerde bize geldiginde çok sevmişti eve götürmüştü ablası bitirmiş sabahki telaşı ondanmış ev yakın değil anne çalışıyor..annene yardım edeceksin tammamı Asude Zeynep...
****
arkkadaşlar görüyorsunuz uykusuzda olsan torun isteyince yayınlıyorsun ne yazdım nasıl yazdım bilmem beni hoşgörün ben kalan uykuma döneyim sevgiler...
****
Teşekürler hatırlattığın için ,Kubracım sormuş patatesleri iri tarafından rendeleyip suyunu sıkıp o şekilde kavuruyoruz suyunu süzerek (kararmış suyunu )dipteki nışastasını içine ekleyip kavurma işlemi tamalanmış oluyor...

Hiç yorum yok: